Coaching esportiu

coaching esportiuQuè és i en què em pot ajudar el coaching esportiu?

El coaching, com la paraula indica, és un entrenament per a la millora personal i/o professional, i l’aconseguiment d’objectius que ens proposem fer realitat. Mitjançant el coaching la persona pot millorar habilitats i competències que l’ajudin a assolir el seu objectiu de millora, a canviar aquella situació de la seva vida amb la que no se sent a gust, o que vol millorar.

Entrevista a Albert Rocas

albert_pituAlbert Rocas, de 22 anys d’edat i nascut a Palafrugell, ens va sorprendre el passat diumenge 6 de febrer aconseguint la medalla d'or en el mundial d'handbol, una gesta desitjada i envejada per a qualsevol esportista. Ens vam posar en contacte amb ell  i, des de la ciutat de Pamplona on actualment viu i  juga, ens va concedir aquesta entrevista.

El nostre compromís cap a unes activitats aquàtiques educatives

compromis1Tradicionalment l’activitat aquàtica perseguia primerament l’autonomia a l’aigua per, a continuació, treballar la tècnica dels diferents estils. Es passava directament d’un plantejament utilitari a un plantejament competitiu esportiu: de l’aprenentatge per a la supervivència en el medi aquàtic a una activitat basada en models tancats i estereotipats de moviment (crol, esquena, braça i papallona).

L'art del Tai txi

taichiUNA TRADICIÓ MONÀSTICA. BREU HISTÒRIA

L’origen del Tai txi es remunta a Li Tao Tzu, un savi taoista del segle IX, que va recopilar una seqüència de trenta set moviments anomenats “Els primers moviments del Cel”. Més tard un monjo taoista anomenat Chang Sang – Feng (segle XI) sintetitzà els primers moviments emprats per Li Tao Tzu amb exercicis que posteriorment van desenvolupar els monjos del temple Shaolin a la Xina, transformant els tendons alhora que entrenaven els exercicis de purificació interna del cos, essent l’objectiu el cultiu de la salut física i mental. A aquestes seqüències de moviments l’anomenà “Tai txi txuan”.

Nedar va bé per a l'esquena. Sí, però...

nedar1És conegut per tothom i recomanat pels metges: "La pràctica regular de la natació ajuda a tractar els problemes d'esquena. Si tens molèsties de columna, lumbago, ciàtica, pinçament, reuma, dolor… nedar t'aniria molt bé". Seguint aquest consell molts dels afectats es fan el propòsit de cuidar-se, es mentalitzen, es preparen… però arriben arran d'aigua i no saben per on començar. O bé comencen i se'n cansen abans d'obtenir el resultat esperat. És una llàstima que, per no saber com fer-ho, desaprofitin aquest recurs que els pot beneficiar tant.

Com posar-se en forma?

af1L’activitat física (AF) ahir i avui

Primer de tot cal esmentar quina ha estat l’evolució de l’AF en els darrers anys i quina és la tendència de futur. Al respecte cal dir que anys enrera l’àmbit de l’AF predominant era l’esportiu i/o competitiu, és a dir, un % de gent molt elevat que practicava esport ho feia de manera vinculada amb un equip, un club, de manera que la competició i els resultats sempre hi eren presents; l’activitat anava encaminada a millorar aquest resultat i aquest rendiment. Avui en dia, juntament amb aquest àmbit esportiu i/o competitiu han agafat molta força altres àmbits de l’AF. Així la salut i el lleure són cada vegada més importants i aquesta tendència condiciona el tipus d’instal.lacions que es projecten i els tipus d’activitat que s’ofereixen.

Mètodes d'entrenament de la resistència aplicat a la natació

natacio1Abans de començar a entrar en matèria hauríem de definir què entenem per entrenament, ja que d’aquesta manera podrem endinsar-nos en els diferents mètodes de treball de la resistència que podem aplicar a la natació. L’entrenament és la repetició regular i sistemàtica d’una sèrie d’exercicis o activitats realitzades amb la finalitat de millorar i adaptar les funcions naturals de l’organisme humà a un rendiment prèviament fixat. Dit en unes altres paraules, és qualsevol càrrega física que provoca una adaptació i una transformació funcional i morfològica per augmentar i millorar el rendiment.